AUZEF

MAKİNE ÖĞRENMESİ1. Giriş ve Temel Kavramlar

MAKİNE ÖĞRENMESİ1. Giriş ve Temel Kavramlar

YazdırTüm Cevapları GösterMateryal Listesine Dön


Soru 1:

Alan Turing’in 1950 yılında geliştirdiği testin amacı nedir?(Çoktan Seçmeli)

Bilgisayarların hızını test etmek

Bilgisayarların dil yeteneklerini test etmek

Bilgisayarların matematiksel yeteneklerini test etmek

✔ 

Bir bilgisayarın düşünüp düşünemediğini belirlemek

Bilgisayarların oyun yeteneklerini test etmek


Soru 2:

Aşağıdakilerden hangisi makine öğreniminin kullanıldığı iş geliştirme süreçlerinden biri değildir?(Çoktan Seçmeli)

✔ 

Boyut artırma

Eğilim veya Yön Bulma

Desen Bulma

Tahmin veya Sınıflandırma

Anormallik Algılama


Soru 3:

I. Öğrenme Algoritmaları

II. Model Oluşturma

III. Özellik Yakınsama

IV. Eğitim ve Değerlendirme

Makine öğrenimi, yukarıda verilen hangi temel unsurlar üzerine inşa edilir?(Çoktan Seçmeli)

I-II

II-IV

I-II-III

✔ 

I-II-IV

I-IV


Soru 4:

Veri madenciliği özellikle hangi alanda kullanılır?(Çoktan Seçmeli)

Öneri sistemleri

Görüntü ve ses tanıma

Doğal dil işleme

Sadece veri depolama

✔ 

Müşteri segmentasyonu, pazar analizi, risk analizi


Soru 5:

Aşağıdakilerden hangisi makine öğrenmesi, veri madenciliği ve istatistiksel analizin karşılaştırılmasında benzerlik olarak ele alınabilir?(Çoktan Seçmeli)

Üç yöntem de veriyi görselleştirmek için görüntü işleme yöntemlerine odaklanır.

Üç yöntem de veriyi özetlemeye ve yorumlamaya odaklanır.

Üç yöntem de verideki örüntüleri keşfetmeye odaklanır.

✔ 

Üç yöntem de veriye dayalı kararlar almayı amaçlar ve veri analizi için matematiksel ve algoritmik yöntemlere dayanır.

Üç yöntem de öğrenme ve tahminleme üzerine odaklanır.


Soru 6:

Makine öğrenmesi, yapay zeka hiyerarşisinde nasıl bir konuma sahiptir?(Çoktan Seçmeli)

Yapay zekanın üst kategorisidir.

Yapay zekanın yan dalıdır.

✔ 

Yapay zekanın alt dalıdır.

Derin öğrenmenin alt kategoridedir.

Yapay zekadan tamamen bağımsızdır.


Soru 7:

Yapay zeka, hangi dört ana davranışa sahip canlıların zekice olarak kabul edilen davranışlarını taklit etmeyi amaçlar?(Çoktan Seçmeli)

Düşünen, oyun oynayan, dil bilen, öğrenen

Hesap yapan, dil bilen, oyun oynayan, akılcı davranan

✔ 

İnsan gibi düşünen, insan gibi davranan, akılcı düşünen, akılcı davranan

Öğrenen, problem çözen, dil bilen, hesap yapan

Akılcı düşünen, oyun oynayan, dil bilen, hesap yapan


Soru 8:

Makine öğrenmesinin “Oyun ve Eğlence” alanında yaşanılan hangi önemli dönüm noktası 1997 yılında gerçekleşmiştir?(Çoktan Seçmeli)

Tesauro’nun TD-Gammon’ı geliştirmesi

✔ 

IBM’in Deep Blue’sunun Garry Kasparov’u yenmesi

IBM’in Watson’unun Jeopardy!’de kazanması

Google’ın AlphaGo’sunun Lee Sedol’u yenmesi

Google’ın AlphaGo’sunun Ke Jie’yi mağlup etmesi


Soru 9:

Hangi yapay zeka kategorisi, tüm insanların bir araya gelerek oluşturabildiği zeka yeteneklerini tek başına yapabilecek kapasiteye sahiptir?(Çoktan Seçmeli)

✔ 

Süper yapay zeka

Zayıf yapay zeka

Güçlü yapay zeka

Temel yapay zeka

İleri yapay zeka

Comments